2022: THE CRYPSTHOW OF LOVE

Què mou al comte Dràcula, si no és l'Amor? Què, sinó l'Amor, dona força a Geena Davis a romandre al costat de Jeff Goldblum a The Fly? Pot l'Amor posseir-nos, com a Isabelle Adjani a Possession? Pot l'Amor fer-nos estimar una IA (més, si té la veu d'Scarlett Johansson)? Hi ha Amor rere el desamor d'Eternal Sunshine of The Spotless Mind? Podem estimar més enllà de la Mort, com a Starman —o no, com a Solaris—? És Amor el que hi ha entre Joker i Harley Queen? No és l'Amor el motor que mou les històries (i les vendes) de fulletons juvenils com The Twilight Saga? No és l'Amor allò que impulsa al Fantasma de l'Òpera a sortir de la foscor?

Cartell 2022, obra de Toni Benages

I per què li diuen Amor quan volen dir Sexe? Què és l'Amor al principi, sinó cardar? Què és Tinder: una aplicació per trobar l'Amor? Què és l'Amor lliure? El poeta surrealista Benjamin Péret té la resposta a aquesta qüestió universal:


Heus aquí la meva cigala i la seva llet,

són l'impuls del meu cor.

Yves Tanguy

L’amor, doncs, dona la vida, però també la mort, com a Barbarella, on un enginy malèfic assassina les seves víctimes a base d’orgasmes en una versió camp del binomi clàssic Eros/Thanatos.

L'any 2012, José Ramón Larraz visitava Badalona per rebre el premi honorífic del Cryptshow. En el marc del seu homenatge, vam poder veure Vampyres, la història de dues vampires que acomiaden les seves víctimes amb una plaent sessió de sexe. Abans (abans del premi, però després de Vampyres), Natasha Henstridge interpretava un personatge icònic a Species repetint la mateixa fórmula, en aquesta ocasió com a voluptuosa alienígena —cosa que ja havia fet abans Kim Basinger a My Stepmother is an Alien, tot i que amb resultats diferents—. Entremig, però inspirant-se en una pel·lícula anterior, Paul Schreader ens explicava el drama d'una dona condemnada a transformar-se en pantera després de mantenir relacions sexuals a Cat People.

I encara més enllà de la mort, a Dellamorte Dellamore quedà palès que l’Amor i la flama sexual perduren a la ultratomba.

El Cryptshow reivindica amb joia la força de l'Amor, des de la seva versió més carnal fins a la concepció platònica, l'any que sortirem de la pandèmia, després d'una crisi que ens ha obligat a tancar-nos en (i amb) nosaltres mateixos.